Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Biznes z Pomysłem #1 – Wedding Planner

Biznes z Pomysłem #1 – Wedding Planner

    W cyklu “Biznes z pomysłem” będę przedstawiać Ci różne pomysły na biznes. Omówimy sobie w jaki sposób można dany pomysł dobrze wykorzystać, jak zacząć w danej branży i jak ona wygląda od środka.

    Będzie więc analiza prawna i finansowa, lecz także mini-wywiady, w których osoby wykonujące dane zawody opowiedzą Ci o swoich doświadczeniach. Dziś przedstawię Ci zawód wedding plannera, a więc konsultanta ślubnego. 

    Co robi konsultant ślubny? Czyli czym się zajmuje wedding planner? 

    Jest to osoba, która organizuje jeden z najważniejszych dni w życiu swoich klientów. To prawdziwy multi-ogarniacz i superman/superwoman w ludzkiej skórze. Sprawia, że niemożliwe staje się możliwe. 

    Co dokładnie robi taka osoba? Przygotowuje pomysł na ślub i wesele, a następnie wszystko to wprowadza w życie. Chcesz mieć DJ-a? Nie ma sprawy. Białe gołębie przy wyjściu z kościoła? Jasne. A może chcesz mieć międzynarodowe wesele w stylu VIP? Się załatwi!

    Nie jest to łatwa praca. Wymaga świetnej organizacji czasu pracy, umiejętności nawiązywania kontaktów biznesowych, a także umiejętności zdobywania i utrzymania klienta. Jest to praca 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Jeżeli więc lubisz pracować w godzinach 9:00-17:00, mieć wolne weekendy i nie mieć nadgodzin to raczej nie będzie pomysł dla Ciebie. 

    Jeżeli jednak jesteś kreatywny, masz masę pomysłów, myślisz nieszablonowo, łatwo nawiązujesz nowe kontakty, masz ogromne pokłady empatii, cechuje Cię odporność na stres, opanowanie i wewnętrzny spokój, a także jeżeli jesteś dyspozycyjny, a dobra organizacja to Twoje drugie imię, to jest to praca dla Ciebie! 

    Co jeszcze może się przydać? Znajomość języków obcych i umiejętność “sprzedania siebie”, a także niecodzienne zainteresowania (o tym niżej).

    P.S. Jesteś konsultantem ślubnym? Przedstaw się w komentarzu, opisz swoje doświadczenia i ofertę! Opowiedz nam, dlaczego robisz to co robisz i co w tym zawodzie jest tak szczególnego.

    Co trzeba zrobić, aby zostać konsultantem ślubnym? Od czego zacząć? Czy konsultant ślubny musi mieć biznesplan? 

    Po pierwsze, dobrze jest odbyć kurs na konsultanta ślubnego u bardziej doświadczonej osoby lub przedsiębiorstwa na rynku. Oczywiście nie jest to obowiązkowe, jednak pozwoli Ci na pierwszy poważny kontakt z tą branżą.  Analizując dostępne na rynku oferty pamiętaj o sprawdzeniu czasu trwania kursu, jego programu, jak również portfolio firmy i prowadzącego. Znajdź także ich media społecznościowe i sprawdź, co o nich mówią klienci.

    Po drugie, możesz rozpocząć od nierejestrowanej działalności gospodarczej (ndg). Jeżeli nie przekroczysz w żadnym miesiącu w roku limitu przychodów w wysokości 1400 zł, wtedy ngd jest fajnym pomysłem na start. Pamiętaj o obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży (interaktywna ewidencja dostępna jest u mnie w sklepie internetowym – TUTAJ). Jeżeli przekroczysz ten próg, zarejestruj działalność gospodarczą, będziesz mógł wtedy zarabiać tyle, ile zechcesz. 

    Po trzecie, pamiętaj, że bez względu na to czy wybierzesz nierejestrowaną działalność gospodarczą, czy zarejestrowaną działalność gospodarczą masz pewne obowiązki. Przed pierwszym klientem musisz mieć dokumentację RODO, jest to bardzo ważne. Nawet jeżeli nie masz własnej strony internetowej, tylko działasz na przykład na samym Instagramie MUSISZ MIEĆ DOKUMENTACJĘ RODO! W innym wypadku możesz spodziewać się kontroli i kary finansowej. Także, jeżeli już działasz, a nie masz tego typu dokumentów, jak najszybciej napraw ten błąd!

    Musisz także wiedzieć w jaki sposób wystawiać faktury lub rachunki. Wzory dokumentacji RODO, a także faktur i rachunków dostępne są w moim sklepie internetowym – TUTAJ. Potrzebujesz indywidualnej pomocy w powyższych tematach? Napisz do mnie na kontakt@prawomalegobiznesu.pl 🙂

    Potrzebujesz bardziej zakrojonej analizy albo pomocy krok po kroku w założeniu firmy lub skorzystania z dobrodziejstw nierejestrowanej działalności gospodarczej? Zapraszam do siebie na konsultacje, zapisać się można przez stronę – TUTAJ 🙂

    Musisz usiąść i wszystko przeanalizować. Stwórz nawet najprostszy biznesplan, w którym zbierzesz swoje pomysły i zarysujesz wstępną ofertę. Pamiętaj, że musi Cię ona wyróżniać z rynku, który jest już dość nasycony.

    Może Twoje własne zainteresowania wskażą Ci odpowiednią niszę? Np. śluby i wesela w stylu Harrego Pottera, czy też innych bohaterów książek. Znalezienie dobrej niszy może zapewnić Ci sukces i polecenia klientów. Szukaj jej według swoich umiejętności i możliwości, nigdy nie naśladuj konkurencji. 

    Ile zarabia konsultant ślubny, czyli wedding planner?

    Bardzo różnie. Najlepsi zarabiają kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Niektórzy początkujący mieszczą się w limicie przeznaczonym dla ndg, a więc zarabiają nie więcej niż 1400 zł miesięcznie. Jak widzisz, zarobki konsultanta ślubnego mogą być bardzo zróżnicowane – tak jak zarobki w innych zawodach.

    Zwykle organizacja jednego ślubu z weselem to kilka lub kilkanaście tysięcy złotych. Trzeba jednak pamiętać, że jest to wielomiesięczna praca, czasem nawet kilkuletnia, gdyż klienci niekiedy i dwa lata przed datą ślubu poszukują konsultanta.

    W przypadku długich współprac pamiętaj o podpisywaniu umowy ze swoimi klientami, już na samym początku. Może Cię ona uchronić przed nieuczciwymi klientami, którzy na przykład nie zapłacą, czy też przed nieuzasadnionymi reklamacjami. Potrzebujesz takiej umowy? Daj mi znać! Chętnie ją dla Ciebie stworzę 🙂

    Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie zadatków. Czym się różni zadatek od zaliczki? Jeżeli klient się rozmyśli to musisz mu zwrócić wpłaconą przez niego zaliczkę. W przypadku zadatku, jeżeli klient zrezygnuje, to możesz całą kwotę zadatku zatrzymać. Pamiętaj jednak, że jeżeli po podpisaniu umowy i wpłaceniu zadatku to Ty zrezygnujesz ze współpracy, będziesz musiała zwrócić klientowi dwukrotność wysokości wpłaconego zadatku. 

    Co w trawie piszczy, a więc co o tym zawodzie mówią ludzie z branży?

    Wysłałam parę pytań do kilku firm zajmujących się organizacją ślubów i wesel. Były to zarówno znane na rynku, duże przedsiębiorstwa, jak i jednoosobowe działalności gospodarcze, które miały za sobą dopiero kilka sezonów ślubnych.

    O co pytałam?

    1. Na co trzeba najbardziej zwracać uwagę w tej pracy?
    2. Co jest w tej pracy najtrudniejszego? Jaka była najtrudniejsza sytuacja z jaką przyszło Ci się zmierzyć i jaki sposób jej zaradziłeś?
    3. Co jest w tej pracy najpiękniejszego? Co sprawia, że uważasz, że warto być konsultantem ślubnym?
    4. Czym najczęściej zajmuje się konsultant? W czym najczęściej musi pomóc parze młodej?
    5. W jaki sposób ustalasz swoje wynagrodzenie? Jest to stała kwota za określony zakres prac, a może procentowa od kosztów ślubu i wesela?
    6. Co byś poradził osobie, która dopiero chce wejść w ten świat? Powiedz coś od siebie 🙂

    A oto odpowiedzi poszczególnych firm: 

    1. Perfect Day Wedding Planners.

    Na pytania odpowiadała Anna Piwońska:

    “Razem z Kamilą Kenig jesteśmy właścicielkami Perfect Day Wedding Planners oraz Akademii Perfect Day.

    1. Na co trzeba najbardziej zwracać uwagę w tej pracy?

    W zawodzie wedding plannera istotne są: znajomość rynku ślubnego, znajomość trendów, umiejętność pracy z ludźmi, ale też skrupulatność, dobra organizacja pracy, wielozadaniowość, skuteczne poszukiwanie nowych informacji, kreatywność. Przy organizacji ślubów i wesel, konsultant ślubny stale poszerza swoją wiedzę i obszary, ponieważ wiedza z wielu dziedzin jest przydatna.

    2. Co jest w tej pracy najtrudniejszego? Jaka była najtrudniejsza  sytuacja z jaką przyszło Ci się zmierzyć i w jaki sposób jej zaradziłeś?

    Najtrudniejsza jest praca pod presją czasu, kiedy do ślubu pozostaje już tylko kilka – kilkanaście dni, a para młoda nie podejmuje jeszcze kluczowych decyzji. Na przykład para młoda nie zaplanowała jeszcze usadzenia gości przy stołach, a my wiemy, że już najwyższy czas, aby przesłać drukarni listę gości, ażeby zdążyła wydrukować plan stołów i winietki. Trudne są też w tej pracy problemy jakie wynikają z błędów w komunikacji czy nieporozumienia, spóźnienia podwykonawców. Ale po 14 latach pracy w organizacji ślubów i wesel w Polsce i za granicą mamy wypracowane rozwiązania, dzięki którym unikamy błędów, chociaż stosowniejsze jest tu stwierdzenie, że minimalizujemy ryzyko wystąpienia problemu, bo całkowite uniknięcie sytuacji problematycznych nie istnieje w naturze. 

    3. Co jest w tej pracy najpiękniejszego? Co sprawia, że uważasz, że  warto być konsultantem ślubnym?

    Najpiękniejsze jest w tej pracy to, że każdy ślub i każde wesele to nowy projekt. Poznajemy mnóstwo ludzi z Polski ale też obcokrajowców, poznajemy nowe kultury, obyczaje. Podróżujemy po Polsce, ponieważ nasze pary pochodzą z różnych stron i często przychodzi nam organizować wesela w wielu dalekich zakątkach Polski. Dzięki temu ciągle się rozwijamy. Jest to niezwykle inspirujące.

    W wielu przypadkach to właśnie my kreujemy wizję ślubu i wesela i realizujemy ją. 

    Sam ślub i wesele to przemiła uroczystość, w której mamy przyjemność brać udział, chociaż w roli twórców, a nie jako uczestników.  Piękne jest to, że bardzo mocno angażujemy się w organizację ślubu i wesela i jest to doceniane, ponieważ na koniec przychodzą do nas wzruszone pary młode i ze łzami w oczach dziękują za zorganizowanie najpiękniejszego dnia w ich życiu. Wiele podziękowań i słów wdzięczności płynie także od rodziców pary młodej, po tym jak goście podchodzą do nich na weselu i gratulują zorganizowania wspaniałej uroczystości. 

    4. Czym najczęściej zajmuje się konsultant? W czym najczęściej musi  pomóc parze młodej?

    Profesjonalny konsultant ślubny wykonuje wiele zadań związanych z organizacją i koordynacją ślubu i wesela.

    Po poznaniu oczekiwań pary młodej w zakresie ich ślubu, opracowuje scenariusz wesela i realizuje jego wykonanie czyli zaczyna od poszukiwań obiektu na przyjęcie weselne, rezerwuje miejsce na ślub – coraz częściej są to śluby w plenerze, następnie rezerwuje video, foto, zespół, dj, konferansjera, dekoracje, wybiera z panną młodą suknię ślubną, z panem młodym ubranie, zajmuje się zaproszeniami, transportem pary młodej i gości, atrakcjami na ślub i wesele, noclegami, degustacją menu, alkohol, słodki bufet i tort, animacje dla dzieci, lekcje pierwszego tańca itd… 

    Wedding planner prowadzi skrupulatnie budżet młodej pary, a na sam koniec osobiście nadzoruje przygotowania do dnia ślubu i uczestniczy w dniu ślubu i wesela, nadzorując przebieg uroczystości, a gdy coś idzie nie tak, stara się zaradzić i znaleźć rozwiązanie,. 

    5. W jaki sposób ustalasz swoje wynagrodzenie? Jest to stała kwota za  określony zakres prac, a może procentowa od kosztów ślubu i wesela?

    Po wielu latach pracy w organizacji ślubów i wesel mamy ustalone wynagrodzenie hybrydowe, które sprawdza się nam najlepiej.

    Jest to 10 % od budżetu wesela, nie mniej niż jakaś stała kwota. Takie rozwiązanie zabezpiecza nas finansowo, gdy na początku współpracy z parą młodą ślub i wesele wydaję się być nieskomplikowanym projektem, a w trakcie organizacji para młoda często powiększa nam zakres obowiązków, przez co zwiesza się zakres naszej pracy i więcej czasu musimy poświęcić. Więc, gdy dochodzą nowe obowiązki, czyli organizacja nowych elementów, nie planowanych wcześniej w projekcie wówczas oczywiście je organizujemy, ale ich wartość wpisujemy do tabeli budżetowej, od której obliczane jest nasze procentowe wynagrodzenie.  

    6. Co byś poradził osobie, która dopiero chce wejść w ten świat? Powiedz  coś od siebie 🙂

    Każdy, kto myśli o tym zawodzie powinien zacząć od szkolenia. Jest wiele firm oprócz naszej (Akademii Perfect Day), które prowadzą szkolenia dla przyszłych konsultantów ślubnych, ponieważ na takim szkoleniu można dowiedzieć się, od czego zacząć pracę w zawodzie, jak pozyskać pierwszego klienta, jak ustalić swoje wynagrodzenia, jak zajmować się organizacją, aby wszystko było zrobione na czas i jak sprawnie koordynować dzień ślubu i wesela.

    Należy przygotować się na poznawanie nowych ludzi, na podróżowanie, spotkania, ale też pracę przy komputerze, wykonywanie biurowych czynności.

    Jest to praca niezwykle rozwijająca w wielu obszarach, praca wymagająca też poświęcenia, ponieważ nie da się jej wykonywać bez pełnego zaangażowania w nią. 

    Praca na własny rachunek co jest najcenniejsze, ponieważ samemu jest się panem własnego czasu”.

    Jeżeli chcecie poznać lepiej firmę Perfect Day i jej cudowne założycielki zapraszam Was na ich strony, do których link zamieszczam poniżej: 

    https://www.instagram.com/akademiaperfectday/

    https://perfectday.pl

    1. Agencja Ślubna Jak z Marzeń

    “Nazywam się Karolina i od 2018 roku prowadzę Agencję Ślubną Jak z Marzeń. Kiedyś mówiłam, że wszystko zaczęło się od organizacji mojego ślubu, ale teraz myślę, że było to dużo wcześniej. Od dziecka lubiłam zarządzać i kierować ludźmi. Organizatorskie umiejętności miałam we krwi. W szkole zawsze angażowałam się w przygotowywanie uroczystości czy wydarzeń. Po swoim ślubie pracowałam w Agencji Eventowej,  a później odbyłam szkolenie na Wedding Plannera & Event Managera i założyłam własną działalność. Od 3 lat, z małą przerwą na urlop macierzyński organizuję Parom Młodym wesela i spełniam się, spełniając ich marzenia. 

    1. W pracy konsultantki ślubnej najważniejsza jest precyzja, opanowanie i szybkość działania. Umiejętność komunikacji i bycia pośrednikiem między Parami Młodymi a podwykonawcami również nie należy do najłatwiejszych zadań. Dlatego trzeba uzbroić się w cierpliwość i czasem wykonać 10 telefonów, by uzyskać zamierzony cel. Na pewno trzeba być zdeterminowanym do określonego celu.

      Będąc wedding plannerem jestem zarówno organizatorem, przyjaciółką uspokajającą, że wszystko będzie dobrze. Jedna Para Młoda dziękując mi za realizację, powiedziała, że pozwoliłam zachować ich przy zdrowych zmysłach. 

      Ważne jest być mieć szeroki zakres umiejętności – negocjatora do pogodzenia dwóch stron, prawnika do sprawdzania umów, sekretarki do umówienia spotkań, asystentki do nadzorowania terminów, kosztorysanta do dbania o finanse, księgowej do przypominania o płatnościach, psychologa do uspokajania Pary Młodej i pewnie mogłabym jeszcze chwilę wymieniać. 
    1. Dla mnie najtrudniejsze jest, w biznesowym zakresie, przygotowywanie ofert i wycen usługi. Muszę wtedy oszacować ile mi zajmie dana czynność. Czasem jest to szybciej, czasem trwa dłużej, bo klient jest bardziej wymagający lub przedstawione zespoły nie odpowiadają Parze Młodej. Wtedy szukamy kolejnych.  Drugą sprawą, która sprawia mi problem jest oddzielenie pracy od życia, często piszę z klientkami wieczorami uspokajające je lub pokazując rozwiązania. Bardzo to doceniają, że jestem o każdej porze. Jeśli chodzi o samą organizację, to najtrudniejsze dla mnie jest, gdy nie ma dobrej komunikacji między podwykonawcami i Parą Młodą. Gdy piszę wiadomość i nie otrzymuję odpowiedzi. Najtrudniejsza sytuacja? Gdy na dwa tygodnie przed weselem zmienialiśmy miejsce wesela i sposób zakwaterowania prawie 80 gości. Wszystko odbyło się zgodnie z planem i na najwyższym poziomie. Para Młoda była zachwycona nowym miejscem. 
    1. Dla mnie najpiękniejsza jest radość i wdzięczność Par Młodych, że oszczędziłam im stresów, nerwów. Ich opinia, że beze mnie ten dzień nie wyglądałby tak pięknie. Uwielbiam też szukać inspiracji wystroju i wyglądu sali, pokazując jak w ciekawy sposób można ją przystroić.  Co sprawia, że uważam, że warto być konsultantem? Trudne pytanie, to nie jest praca dla każdego. Oprócz satysfakcji jest dużo stresu i spraw, które mogą się zepsuć. Dla mnie osobiście, warto dlatego, że jesteś organizatorem najważniejszego dnia w życiu wielu ludzi, przejmujesz za nich obowiązki by oni byli spokojni tego dnia. Warto, bo dzięki temu czuję się spełniona, w swoim żywiole, nie każdy lubi i chce wykonać 30 telefonów dziennie by znaleźć fryzjera z wolnym terminem. 
    1. Konsultant najczęściej zajmuje się organizacją i rekomendacją kontaktów i koordynacją dnia ślubu. Co to oznacza? Decydując się na wedding plannera, że jestem w stanie zorganizować ślub od A do Z.  Przedstawię to na jednym przykładzie. Para Młoda szuka zespołu, ma już termin. Dzwonię do różnych zespołów, szukając tych z wolnym terminem, jeśli mają wolny proszę o przedstawienie oferty cenowej. Informacje umieszczam w dokumencie online do którego mam dostęp ja i Para Młoda. Na bieżąco komentują, który im odpowiada. Następnie jeśli jest akceptacja proszę o przesłanie umowy i nanoszę na nim swoje uwagi, które często się powtarzają, jak kary umowne czy brak informacji o długości przerw w graniu. Po przygotowaniu ostatecznej wersji przesyłam do Pary Młodej i zarówno oni, jak i zespół podpisują umowę. Tutaj podkreślę, że jestem pośrednikiem w przygotowaniu umowy, ale ja jej nie podpisuję jako pełnomocnik. 

      Przy sali sytuacja jest bardziej skomplikowana, bo porównuję ceny poszczególnych pakietów, bo różnice są bardzo duże. W ramach organizacji na bieżąco kontaktuję się podwykonawcami i załatwiam sprawy ważne i pilne, jak na przykład telefon do kurii w celu upewnienia się czy protokół jest ważny. Sama koordynacja polega na tym, że jestem obecna w dniu ślubu z Parą Młodą od godzin rannych, sprawdzając czy wszystko jest w porządku, a na 7 dni przed weselem przygotowuję scenariusz dnia ślubu zawierające wszystkie punkty ślubu i wesela. Tutaj więcej na ten temat koordynacji https://www.jakzmarzen.pl/2018/10/13/koordynacja-dnia-slubu-warto-czy-nie/ Zapraszam na moją stronę i do kontaktu 
    1. Sposób ustalenia wynagrodzenia opiera się o zakres obowiązków, które mam do wykonania. Wiem, że część konsultantek ślubnych wycenia usługi w zależności od kwoty wesela. Ja nie działam w taki sposób, po wstępnych rozmowach przygotowuję ofertę, w której zamieszczam co dokładnie będę wykonywać. Na przykład czy będę rekomendować salę, zespół i fotografa. Szacuję ile czasu zajmie mi ta usługa i wyceniam ją na określoną kwotę. Nie jest to łatwe, gdyż zwykle klienci zgłaszają się z 1-2 rocznym wyprzedzeniem. 
    1. Co bym poradziła? Popróbuj najpierw zoorganizować małe przyjęcia rodzinne, przygotuj całą oprawę zaproś gości, pomóż przyjaciółce z organizacją wesela, zadzwoń i sprawdź oferty hoteli. Zastanów się czy się w tym odnajdujesz, z jednej strony w tym, że musisz być zoorganizowana, a z drugiej, że to niewiadoma ilu będzie klientów, czy będziesz miała kolejne wesele, czy zdążysz załatwić salę na 2 tygodnie przed weselem i czy podwykonawcy czegoś nie zawalą”.

    Sprawdź ofertę Agencji Ślubnej Jak z Marzeń:

    www.jakzmarzen.pl

    https://m.facebook.com/jakzmarzen/

    autor zdjęć Monika Samojedny-Malesa https://instagram.com/monikasamojedny.pl?utm_medium=copy_link

     

    1. Magda Buja – Event & Wedding Planner

    “Pierwsza rzecz jaka przychodzi mi do głowy to bycie uważnym na szczegóły. Jednak by spełnić marzenia pary młodej, a wesele dało pełną satysfakcję wedding planner musi znaleźć podwykonawców którzy poza wspaniałym warsztatem, zaoferują również atmosferę, w której młodzi będą się czuć swobodnie. Dlatego uważam, że rzecz na którą najbardziej powinno się zwracać uwagę będąc konsultantem ślubnym to relacje i emocje, które wspólnie z podwykonawcami jesteśmy w stanie dać parze młodej.

    Najtrudniejszy w pracy wedding plannera, jest fakt, że nie ma powtórek, więc jeśli coś pójdzie nie po naszej myśli zazwyczaj mamy tylko ułamki sekund na to by to naprawić. Tak też było na pierwszym weselu które organizowałam. Florysta zapomniał o ozdobach na stół państwa młodych… Trzeba było działać szybko, gdyż wszyscy byli już w drodze na salę. Zebrałam wszystkie dostępne świece, oraz zostawiłam dwa ogromne szklane wazony na bukiet pani młodej i świadkowej. Myśle, że osoby nie wtajemniczone jak rzeczywiście miały wyglądać dekoracje nie miały okazji się zorientować, że coś poszło nie tak. Dało mi to jednak porządna lekcję przez co dokładnie dopracowałam swoją bazę podwykonawców.

    Studiowałam w szkole filmowej Organizację Produkcji Filmowej i Telewizyjnej. Trafiłam tam dlatego, że organizacja i szybkie działanie pod presją to coś, co kocham. Jednak cały czas mi czegoś brakowało. W pewnym momencie zrozumiałam, że organizacja ślubu jest bardzo związana z organizacją planu filmowego, ale daje coś więcej. Daje prawdziwe emocje i relacje, które można nawiązać z parami. To jest motyw, dla którego nie wyobrażam sobie siebie w czymkolwiek innym.

    Para młoda może skorzystać z usług konsultanta do kompleksowej organizacji – co wiąże się z doborem podwykonawców, sali a nawet z dogadywaniem się z rodziną, która bardzo często ma już swój plan na wesele, niekoniecznie spójny z wizją młodych. Można też skorzystać z usługi samej koordynacji dnia ślubu. Co ogranicza prace wedding plannera głównie do stworzenia harmonogramu i koordynacji pracy podwykonawców w dniu uroczystości. Tak więc każda para młoda wymaga czegoś innego.

    Ja mam ustaloną stałą kwotę za kompleksową organizację. Nie ma na nią wpływu liczba gości, a tym bardziej koszta, które para młoda zamierza przeznaczyć na organizację swojego wymarzonego dnia. Może się zdarzyć, że kwota ta zostanie zmieniona. Gdy na przykład para młoda ma już połowę rzeczy z organizacji za sobą, lub wesele będzie czterodniowe bo i takie się zdarzają.

    Moim zdaniem najlepsza drogą na początek jest pójście na kurs dla wedding plannerów. Nie jest on konieczny, ale może otworzyć oczy na fakt jak w rzeczywistości wygląda praca konsultanta, a zanim zdecydujemy się na to by zacząć warto mieć świadomość na co tak naprawdę się piszemy”.

    Zobacz jak pracuje Magda na jej Instagramie:

    https://www.instagram.com/spectacular_pl/

    1. A.Truskowska.Weddings

    „Trzeba zwrócić uwagę na człowieka – Wedding Planner jest dla kogoś, chce i musi spełniać jego oczekiwania, doradzając co będzie dla niego najlepsze. Gdy rodzice w dniu ślubu zaczynają traktować wesele swoich dzieci jak swoje (nie biorąc udziału w planowaniu), niestety trzeba grzecznie załagodzić sytuację i wytłumaczyć, że na planowanie jest już za późno bo wszystko jest i będzie idealnie. Kocham sprawiać ludziom radość- uwielbiam patrzeć na ich uśmiech i łzy wzruszenia. 

    Para młoda wybiera czy to ma być kompleksowa organizacja ślubu, częściowa, lub sama koordynacja dnia ślubu i wesela. Jestem od początku do końca z parą młodą – to oni decydują która opcje ostatecznie wybiorą. Nadzoruje każdy etap przygotowań.

    Zakres usług:

    • przygotowanie szacunkowego budżetu
    • wyszukanie miejsca przyjęcia weselnego 
    • przedstawienie ofert i pomoc w wyborze (fotografa, kamerzysty, oprawy muzycznej zaślubin oraz przyjęcia weselnego: zespół/DJ)
    • pomoc w wyborze papeterii (zaproszenia, winietki, karty menu itd.) 
    • pełna koordynacja uroczystości 
    • sporządzenie scenariusza 
    • rezerwacja terminów z podwykonawcami 
    • pomoc w kompletowaniu dokumentów 
    • dobór idealnego menu
    • dobór cukierni (organizacja degustacji, zamówienie tortu)
    • organizacja makijaży oraz fryzur dla pary młodej oraz gości 
    • organizacja oświetlenia na sali przyjęcia weselnego 
    • organizacja animatora lub atrakcji dla dzieci 
    • zaplanowanie atrakcji oraz upominków dla gości
    • organizacja transportu, noclegów

    Wynagrodzenie ustalane jest od zakresu prac jakie muszę wykonać na wybranym weselu. Sama jestem nowa w tej branży (mam kilka wesel za sobą) co mogę powiedzieć do osób zaczynających, wchodzących w tą branże? Na pewno trzeba być sobą, trzeba wiedzieć co chce się osiągnąć! Przestań marzyć, zacznij robić to co kochasz :)”.

    Aleksandra serdecznie zaprasza Cię na swojego intagrama:

    https://www.instagram.com/a.truskowska.weddings/

    1. Pretty Weddings

    „1. Na co trzeba najbardziej zwracać uwagę w tej pracy?

    Generalnie wszystkie aspekty są bardzo ważne, ale niewątpliwie budżet jeśli chodzi o przygotowanie wesela.

    2. Co jest w tej pracy najtrudniejszego? Jaka była najtrudniejsza sytuacja z jaką przyszło Ci się zmierzyć i jaki sposób jej zaradziłeś?

    Często się zdarza, że pomimo szczegółowo zaplanowanego scenariusza spotykamy się z sytuacjami wynikającymi niezależnie, na które nie mamy wpływu, jak np pomoc dla gościa z uszkodzonym butem, zepsuciem się auta wykonawcy w drodze na wesele, przewracający się tort, czy mdlejąca panna młoda zbyt mocno ściśnięta gorsetem, znalezieniem rozwiązania dla obostrzeń organizacyjnych np. w lokalizacji. Jednak są to sytuacje , które wymagają od nas konsultantów: opanowania; umiejętności radzenia sobie ze stresem, umiejętności szybkiego podejmowania decyzji czy kreatywności (stąd też nasz szeroko rozbudowany koszyczek SOS jest zaopatrzony na różne wypadki;) )
    Jeśli miałabym podać przykład najtrudniejszej sytuacji z jaką się spotkałam to bardziej natury emocjonalnej- gdzie Panna Młoda przed weselem zmagała się z chorobą nowotworową, była po poważnej operacji i Para czekała na wynik badania histopatologicznego. To było trudne doświadczenie, gdzie wiadomo jesteśmy z parami zżyci, niejednokrotnie powierzają nam swoje sekrety itd.

    3. Co jest w tej pracy najpiękniejszego? Co sprawia, że uważasz, że warto być konsultantem ślubnym?

    Największą satysfakcją i najpiękniejsze w naszej pracy  jest widzieć: miłość i szczęście naszych Par, to jak tryskają radością, są szczęśliwi i bawią się wszyscy razem. Wzruszające jest też docenienie naszej pracy ze strony np. rodziców pary czy gości, którzy często na samym początku nie rozumieją naszej roli, ale po wykonanym zadaniu są nam bardzo wdzięczni i zachwyceni jak to wyglądało, jak opowiadają o swoich emocjach: ” …jak  wszystkie elementy są spójne, …jak widać, że wszystko jest perfekcyjnie zaplanowane i zgrane…”. To niesamowite uczucie widzieć ich wzruszenie.

    Nie da się być konsultantem ślubnym z prawdziwego zdarzenia i nie kochać tego zawodu. Dlatego nasze motto mówi
    „Z miłości dla Miłości”

    4. Czym najczęściej zajmuje się konsultant? W czym najczęściej musi pomóc parze młodej?


    Tak naprawdę zależy to od tego jakiej pomocy oczekuje od nas Para Młoda, na jakim są etapie przygotowań. Dlatego ustalamy to indywidualnie poznając oczekiwania i wówczas dopasowujemy ofertę.
    My w swojej ofercie mamy kilka rozwiązań jak np.
    – kompleksowa organizacja ślubu i wesela (to dla par, które np mieszkają za granicą i jest im trudniej wszystko zrobić osobiście, czy pracujących dużo i wolą wolny czas przeznaczyć na inne rzeczy i powierzają przygotowanie profesjonalistom)
    – częściowa organizacja ślubu i wesela ( z tej opcji korzystają pary, które np wybrały już lokalizację czy część wykonawców i potrzebują  spiąć projekt w całość i dopracować szczegóły)
    – typowanie lokalizacji ( w tym dopracowanie szczegółów umowy)
    – koordynacja dnia ślubu i wesela ( z tej oferty korzystają pary, które same zajęły się przygotowaniem swojego wielkie dnia, ale w dniu ślubu nie chcą zajmować się czuwaniem nad przygotowywaniami, czy podczas wesela rozwiązywać problemów bieżących. Wówczas przygotowujemy szczegółowy scenariusz i dogrywamy wszystko w całość, oczywiście jesteśmy również do końca wesela
    – przygotowujemy spersonalizowane stylizacje czy prowadzimy konsultacje.

    5. W jaki sposób ustalasz swoje wynagrodzenie? Jest to stała kwota za określony zakres prac, a może procentowa od kosztów ślubu i wesela?

    Wynagrodzenie jest ustalane indywidualnie i wynika z zakresu powierzonych nam prac. Nie stosujemy procentowego wynagrodzenia od budżetu.

    6. Co byś poradził osobie, która dopiero chce wejść w ten świat? Powiedz coś od siebie.

    Wielu rzeczy trzeba się po prostu nauczyć. Z pewnością trzeba mieć do tego pewne predyspozycje, ale podstawowymi zasadami obowiązującymi konsultanta ślubnego są: uczciwość, rzetelność, praworządność, obiektywność, odpowiedzialność, kompetencja, zachowanie poufności. To praca na ludzkich emocjach. Bardzo ważna jest też odpowiednia organizacja, planowanie czasu i umiejętności interpersonalne.

    Nie każdy będzie się nadawał do tej pracy i nie każdy ją pokocha, ma też swoje minusy – jak na przykład zajęte weekendy przez cały sezon, czy rozmowy z klientami zagranicznymi np w środku nocy 😉 Ciekawostką  jest to, że według magazynu Forbes zawód konsultanta ślubnego jest w pierwszej dziesiątce najbardziej stresujących profesji. Po niektórych koordynacjach faktycznie ciężko się z tym nie zgodzić 😉

    Jeśli chodzi o mnie pomimo, że mam krajowe certyfikaty „Wedding Plannera” na bieżąco poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w różnych szkoleniach. Tego wymaga rynek — żeby być najlepszym w tym, co się robi. Muszę się tu pochwalić, iż dołączyłam do międzynarodowej społeczności konsultantów ślubnych, stylistów i projektantów. Ukończyłam z wyróżnieniem ” CERITIFIED WEDDING PLANNER ” w Wedding Academy.
    Dla mnie ta praca , to spełnienie marzeń! ;)”.

    Poznaj lepiej Renatę i wpadnij na jej media społecznościowe:

    https://www.instagram.com/prettyweddings_pl/

    1. K. Owczarek Wedding

    „W tej pracy najważniejsi są ludzie i emocje. Bez zaufanych i godnych polecenia przedsiębiorców dużo się nie osiągnie. Konsultant najczęściej zajmuje się relacjami, doborem usługodawców, doborem miejsca i spinaniem wszystkiego w całość oraz planowaniem. Najcięższe sytuacje to takie na które nie mamy wpływu, jak pogoda na ślubie plenerowym, ale zawsze zabezpiecza się je planem B – jakimś zadaszeniem lub namiotem. Ja wynagrodzenie naliczam indywidualne. Mam stałe ceny za dany etap przygotowań i dopasowuję je do potrzeb klienta, podczas dobierania usługi. Osoba, ktora dopiero zaczyna powinna być odpprna na stres, ktory czesto pojawia sie przy wcielaniu tak wyjątkowych marzeń w życie”.

    Sprawdź ofertę Kasi na:

    https://www.facebook.com/KOwczarekweddingplanner/

    https://www.instagram.com/k.owczarekwedding/

    Podoba Ci się ta profesja? Chcesz zostać wedding plannerem? Potrzebujesz bardziej zakrojonej analizy albo pomocy krok po kroku w założeniu firmy lub skorzystania z dobrodziejstw nierejestrowanej działalności gospodarczej? Zapraszam do siebie na konsultacje, zapisać się można przez stronę – TUTAJ 🙂