Sklepy internetowe i zamawianie online już od kilku lat cieszy się sporym zainteresowaniem i rozwija się w szybkim tempie. By usprawniać swoją pracę i optymalizować wydatki, przedsiębiorcy szukają coraz to nowych rozwiązań, jednym z nich jest fulfillment.
W fulfillment chodzi o współpracę sprzedawcy z firmą zewnętrzną, która w jego imieniu zajmuje się kluczowymi procesami związanymi z realizacją zamówień, np. odbiorem towarów od klienta lub producenta i jego magazynowanie, kompletowanie produktów i pakowanie zamówień, drukowanie etykiet kurierskich, wysyłka zamówień za pośrednictwem wybranych firm transportowych, kompleksowa obsługa zwrotów i reklamacji, również specjalne pakowanie, zamieszczanie dodatkowych artykułów do przesyłek, ulotek, gadżetów promocyjnych, voucherów, dokumentów, itp.
Jakie korzyści?
Redukcja kosztów – brak konieczności wynajmowania przestrzeni magazynowej i zarządzania takim lokalem, koszty związane ze sprzętem i konserwacją takiego magazynu, koszty kadrowe zespoły wysyłki i logistyki, koszty pracownika, który rekrutuje kolejnych pracowników do realizowania ww. zadań, koszty materiałów i innych związanych z wysyłką, gdyż firma zewnętrzna, która obsługuje kompleksowo kilka lub kilkanaście firm, ma już lepsze warunki na rynku, np. przy zakupie kartonów do pakowania przesyłek, ma już wypracowane lepsze ceny rynkowe, a często jest tak, że im więcej zamawiamy, tym korzystniejszą cenę na takie produkty otrzymujemy, przez co nasze produkty mogą być nieco tańsze i są chętniej wybierane przez ostatecznych odbiorców i konsumentów.
Szybsza obsługa zamówień – firmy oferujące e-commerce fulfillment posiadają już wypracowane i zaawansowane procesy i korzystniejsze umowy z przewoźnikami, dzięki czemu są w stanie szybciej dostarczyć paczki dla klientów, co przekłada się na szybszą realizację zamówień i zadowolenie klientów.
Skalowalność – by uniknąć pomyłek w zamówieniu, braków kadrowych pracowników, opóźnień, braku kontaktu z klientem w przypadku jego zapytań czy problemów, warto skorzystać z firm, które zapewniają odpowiednie zaplecze pracownicze, gdy w naszym biznesie rozpoczyna się okres, w którym sprzedajemy najwięcej, np. łopaty do śniegu w okresie zimowym. Zbyt mała liczba pracowników spowoduje przestoje w dostarczaniu, pakowaniu i sprawdzaniu zamówień. Stałe koszty logistyki można zamienić na koszty zmienne, uzależnione od aktualnych obrotów, co również przełoży się ostatecznie na opłacalność naszego biznesu.
Więcej czasu – fulfillment to rodzaj delegowania swoich obowiązków, co pozwala na skupieniu się na innych obszarach naszego biznesu, np. marketingu, poprawie jakości produktów, rozwijanie strategii biznesowych, itp.
Fulfillment może być sporym usprawnieniem biznesu i zoptymalizowaniem wydatków. Będzie stanowiło świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców i firm, które samodzielnie już nie nadążają z realizacją zamówień, a wciąż nie opłaca im się zatrudniać pracowników.