Okej, to TikTok i Reels, a kobieca przedsiębiorczość….
19.11 był Światowy Dzień przedsiębiorczości Kobiet! Z tej okazji robię 3-dniowy mini-cykl i przedstawię Wam garść informacji o kobiecej przedsiębiorczości. Wszystko to poparte najnowszymi badaniami.
Co ciekawe, mimo że to ostatni post z tego mini-cyklu, to jest to pierwszy post we współpracy z inną twórczynią! Tak, jest to Monika Czarniecka – Online Marketing Educator. Byłam niedawno u Moniki na live i opowiadałam o Nowym Ładzie. Pora więc na kolejną współpracę!
No dobrze, to dziś przedyskutujemy sobie trzy ciekawe tezy:
1. Kobiety chcą tworzyć marki osobiste.
2. Kobiety chcą pokazywać światu swoje osiągnięcia.
3. Kobiety mają coraz większe poczucie własnej wartości.
Zarówno ja, jak i Monika działamy w głównej mierze na Instagramie. Instagram, chcąc nie chcąc, wymaga od nas pokazywania siebie. Obserwujemy razem wiele przedsiębiorczych kobiet, które albo stawiają pierwsze kroki w biznesie albo już mają własne firmy i je z powodzeniem rozwijają.
Są to więc obserwacje pochodzące z praktyki.
Instagram zaoferował ostatnio dodatkowe wsparcie w zakresie promocji własnych biznesów, które to rozwiązanie my kobiety chętnie przyjęłyśmy i wyciskamy w 100%, niczym cytrynę na lemoniadę (tak, tak, nawet ja mam zamiar zacząć korzystać z tej opcji).
Co to za rozwiązanie? To oczywiście rolki, czyli reels!
Rolki (Reels) na Instagramie, podobnie jak TikTok, to idealne narzędzie do tworzenia marki osobistej, pokazywania siebie i swoich sukcesów. Zgodnie z badaniami głównymi użytkowniczkami TikTok’a i Reels są właśnie kobiety – stanowią one aż 95% odbiorców! Okej, to tyle ze wstępu!
Co na ten temat ma do powiedzenia Monika, nasza ekspertka w online marketingu? Zadałam jej 5 ciekawych pytań!
Dlaczego wg Ciebie kobiety korzystają z tych narzędzi?
Po pierwsze, muszę powiedzieć, że to zaskakujące wyniki badań i bardzo ciekawe pytanie. Tutaj można tylko spekulować – myślę, że kobiety widzą ogólnie w mediach społecznościowych, nie tylko w takich narzędziach, jak Reelsy, szansę na stworzenie czegoś własnego. W końcu nie są to już tylko miejsca, w których szukamy rozrywki. Teraz wykorzystujemy je również w celach edukacyjnych. I inspiracyjnych. Pewne jest, że kobiety, chociaż często same tak o sobie nie myślą, są bardzo przedsiębiorcze. Dostrzegają szanse w nowościach i szukają dla siebie nowych dróg rozwoju.
Co pozytywnego dla kobiecego biznesu online lub kobiecej marki osobistej online może przynieść ich używanie? Jak może to wpłynąć na zasięgi i sprzedaż?
Przede wszystkim są to świetne narzędzia do pokazania się odbiorcom, zdobycia ich zaufania i poznania się z nimi bliżej. Ja traktuje Reelsy oraz TikToki, jako dobrą zabawę połączoną z docieraniem do nowych odbiorców, bo tak właśnie działają ich algorytmy, a w efekcie szansę na nowych klientów. Także, na pewno, korzystanie z tych narzędzi wpłynie pozytywnie na zasięgi i w następstwie sprzedaż.
W jakim momencie “życia” marki polecasz zacząć nagrywanie?
Odrazu! 😀 Jest wiele sposobów na zdobywanie obserwatorów dla początkującego konta, ale tak jak wspominałam algorytmy TikToka czy Rolek działają tak, że pokazują je odbiorcom zupełnie niezwiązanym z Twoim kontem. Co za tym idzie, bez nakładów finansowych docierasz do nowych odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoim produktem lub usługą.
Czy korzystać z trendów czy być oryginalnym? Albo w jaki sposób wyważyć to i to?
Trendy są trendami nie bez powodu. Użytkownicy lubią je oglądać. Algorytm wyświetla taki film jeszcze większej liczbie osób, więc zyskujemy w ten sposób zasięgi. Oczywiście oryginalne treści też są cenne, bo wyróżniają się na tle podobnych do siebie filmow, a przecież istnieje szansa, że również staną się trendem. Nie podam tu przepisu na sukces – jak zawsze ważna jest równowaga. Trzeba próbować, testować i nie poddawać się 🙂
Napisz coś od siebie!
Media społecznościowe i nowości, które się na nich pojawiają mogą niektórych przytłaczać, ale jak każda zmiana są nieuniknione. Twórcy zawsze będą ulepszać swoje aplikacje. Nie warto się na to obrażać. Tylko spokojnie zastanowić się, jak możemy wykorzystać je do swojego rozwoju.
To już wszystkie zadane Monice pytania. Mam nadzieję, że przekonałyśmy Cię o użyteczności wykorzystywania wszystkich dostępnych narzędzi w celach promocyjnych! Wpadnij do Moniki na Instagrama – kliknij TUTAJ.
A Ty? Tworzysz TikToki albo Reelsy? Uważasz, że trudno jest zacząć? Skąd bierzesz pomysły na filmiki? Daj znać w komentarzu!
Czy wiesz, że tworzę ebook’a?
To, co tworzę pochodzi od kobiety dla kobiet. Dlaczego ten ebook będzie dobry dla Ciebie? Powiedz mi…
👩💻 Chcesz otworzyć własną firmę? Myślisz o NDG albo JDG?
❓A może już masz własny biznes, ale boisz się Nowego Ładu?
📗 Tworzę e-book’a “Prawo Małego Biznesu w pigułce”,
czyli wszystko, co powinieneś wiedzieć o tworzeniu i prowadzeniu własnej firmy
[ZGODNIE Z WYTYCZNYMI Z NOWEGO ŁADU 🥇]
Z uwagi na to, co wyżej napisałam w moim e-book’u używam właściwie samych feminatywów.
Chcesz zgarnąć super zniżkę w przedsprzedaży? Zobaczyć spis treści i listę wszystkich pytań, na jakie odpowiadam? Kliknij TUTAJ.